DIY renovace stanového přívěsu Skif M1

Stanový přívěs Skif M1 je přívěs vyráběný v 80. letech Sovětským svazem. Do ČSSR jej dovážela firma Velorex, která se starala o distribuci a údajně i výrobu stanoviny (tuto informaci však nemáme ověřenou). Nicméně je to chytře vymyšlená alternativa klasického karavanu a stanu.

M1 a M2

Skif vyráběný ve variantě M1 a M2 byl stavěn převážně pro Žiguli, Volhy a další sovětské vozy. Tomu odpovídá nejen jeho bytelná konstrukce, ale i hmotnost. My jsme jednoho takového koupili a rozhodli se ho dát do kupy a zapřáhnout za naše škodovky.

Co je DIY renovace?

DIY je z angličtiny „Do It Yourself“ – „Udělat to sám“. V podstatě to znamená, že jsme se pustli do renovace bez jakýchkoliv předchozích zkušeností, pouze s hobby nářadím na zahradě a v omezeném čase o víkendech.

 

Renovace nerenovace

Samozřejmě v těchto „divokých“ podmínkách se nám nechtělo dělat kompletní renovaci úplně tak říkajíc „do šroubku“. Chtěli jsme hlavně co nejdříve jezdit a bránila nám v tom zejména ztrouchnivělá výdřeva vyrobená z překližky a sololitu. Tedy překližka ztrouchnivěla a zplesnivěla, zatímco sololit do sebe úspěšně natáhl všechny hnilobné a plísňové pachy a samozřejmě zatuchlinu. Někomu to nevadí, nám ale ano. Takže hlavní cíl byl zkontrolovat stav pod výdřevou a vyrobit novou.

Rozhodli jsme se ale sololit nahradit dýhovanou překližkou. Jednak je hezčí, jednak je u nás sololit dostupný spíše jen v bílé variantě. Jenže tenhle plán nevyšel, protože díky absenci potřebných zkušeností jsme udělali fatální chyby, které nás přinutily udělat renovaci trochu víc do hloubky. Vše můžete vidět ve videu výše. Takže si uvařte velký hrnek čaje nebo něco, co máte rádi, a hurá klik na play. : )

Škodovka a Skif M1

Budeme k vám upřímní, Skif byl stavěný pro sovětské vozy a u těch česko-slovenských ubírá nejen na výkonu, ale i na stabilitě, neznamená to ale, že to nejde. Naopak hned po dokončení jsme s ním ujeli 600 km na sraz Favoritů s naším Favoritem a následně dalších 200 km na sraz eMBéček s našim Hurikánem. Spotřeba se sice zdvojnásobila, ale cesta byla bez problémů. Upřímně k Balatonu by se nám s ním ale nechtělo a kdo to zvládá, klobouk dolů.

Kde se vzal, tu se vzal

Skif jsme koupili na inzerát a v současnosti nejsou až tak drahé. V podstatě, pokud byste si chtěli podobnou renovaci sami „střihnout“, koupíte skif bez stanu pod 10 tis. dle stavu, někdy jsou ceny opravdu nízké. Sehnat stanovinu je v Čechách ale dost velký problém. Lze ji objednat v Rusku a náš odhad je kolem 15 tis. i s clem a dopravou, ale zatím nevíme o nikom, kdo by to vyzkoušel, takže pokud to uděláte, určitě nám napište, jak to dopadlo. Anebo rovnou kupte se stanem o trochu dražší. Musíme vás ale varovat, stan je jednovrstvý a nelze jej vůbec srovnávat s moderními stany. Jednoduše je v něm zima. : ) Pokud chcete vidět, jak se kupuje takový skif, mrkněte na článek Koupili jsme skifa aneb jak (ne)postavit Skif M1.

Fotoalbum

  • skif-m1-renovace-32.jpg
    skif-m1-renovace-32.jpg
  • skif-m1-renovace-34.jpg
    skif-m1-renovace-34.jpg
  • skif-m1-renovace-33.jpg
    skif-m1-renovace-33.jpg
  • skif-m1-renovace-37.jpg
    skif-m1-renovace-37.jpg
  • skif-m1-renovace-30.jpg
    skif-m1-renovace-30.jpg
  • skif-m1-renovace-35.jpg
    skif-m1-renovace-35.jpg
  • skif-m1-renovace-31.jpg
    skif-m1-renovace-31.jpg
  • skif-m1-renovace-01.jpg
    skif-m1-renovace-01.jpg
  • skif-m1-renovace-02.jpg
    skif-m1-renovace-02.jpg

Líbil se vám článek?

Pokud se vám líbil článek, video a líbí se vám, co děláme, budeme rádi, když nás podpoříte nákupem trička či čehokoliv jiného z našeho e-shopu. Uděláte radost sobě nebo někomu blízkému a nás zase o malý kousek přiblížíte k renovaci našeho embéčka.

Získejte přehled o tom, co se u nás děje

Získejte přehled o našich aktivitách, nápadech, nových motivech klasických vozů a dalšího dění ze světa motorismu klasických vozů.